Siyah beyaz fotoğrafçılıkla uğraşanların çok iyi bildikleri bir kural vardır.Bu kuralda;mutlak siyahtan (zone 0) mutlak beyaza (zone 9) kadar tüm tonların temsil edilmesi gerektiği kuralıdır.Daha doğrusu iyi fotoğrafta tüm tonların yer alması gerekir.Böylece fotoğrafın belli bir bölgesinde detaysız siyah bölge olacağı gibi,detaysız beyaz bölge de olacaktır.Diğer bölgelerde çeşitli zone’lardaki ara tonlardan oluşacaktır.Böyle bir fotoğrafa normal kontrast aralığına sahip fotoğraf diyoruz.

Eğer bir fotoğrafta her iki uçtaki zone’lar eksik ise,yani fotoğrafta siyah ve beyaz yok,fotoğraf orta grilerden oluşuyorsa o fotoğraf düşük kontrastlı bir fotoğraftır.Eğer bir fotoğrafta her iki uçtaki zone’lar var olup orta tonlar yok ise,o fotoğraf yüksek kontrastlı bir fotoğraftır. Aklınıza,bu anlatılanların bilinmeyen şeyler olmadığı gibi bir düşünce oluşabilir.Ancak High-Key , Low-Key tekniklerinin anlaşılabilmesi için bu bilgilerin temelde biliniyor olması gerekmektedir.Peki o zaman bu tekniğin yukarıda anlatılan klasik bilgilerden farkı nedir.?Bu tekniklerin farkı;bir fotoğrafta olması gereken tonların,o fotoğrafta işgal ettiği alanlarla ilgilidir.Yani çeşitli zone’ların işgal ettiği alanların , gerek konu seçimi , gerekse pozlandırma ve yıkama işlemleri ile kontrol edilmesidir.

High-Key Tekniği (Yüksek Beyaz)

Bu teknikle çekilmiş fotoğrafların genelinde açık ve orta tonlar hakimdir.(Zone 5-6-7-8-9 gibi) Bu tonların hakim olduğu bölgelerde çok ince ton nüanslarını,yumuşak geçişleri görmek mümkündür.Bu alanların işgal ettiği bölge oldukça geniş olduğu için genelde detaylıdır.Siyah ise sadece referens olarak fotoğrafın belli bir yerinde vardır genellikle detaysızdır.Bu tip fotoğrafları düşük kontrastlı fotoğraflardan ayıran tek nokta ise siyah bölgelerdir.Sadece çok küçük bir yeri (genelde %20) işgal ettiği için bu alanın detaysız oluşu dikkat çekmez ve pek önemsenmez.Genelde bu bölge portrelerde göz bebeğini yada dudakları temsil eder.

Nasıl Çekeriz

1 –  Fazla poz,az banyo (+1 stop fazla pozlandırma,%30 eksik yıkama yada +2 stop fazla poz,%50 eksik yıkama gibi)
2 – Yumuşak kart (2 numara gibi)
3 – Konu seçiminde açık tonlu konuları tercih etmek (tül,pamuk,gelinlik,kum,kar gibi)

Low-Key Tekniği (Yüksek Siyah)

Bu teknikle elde edilen fotoğraflarda High-Key’in aksine fotoğrafta koyu gri ve siyah tonlar hakimdir.(Zone 0-1-2-3 gibi) Bu tonların hakim olduğu bölgelerde çok ince ton nüanslarının yumuşak geçişlerini görmek mümkündür.Aynı zamanda bu alanların işgal ettiği bölge oldukça geniştir.Zone 9’u temsil eden bölgeler (beyazlar) ise detaysızdır ve fotoğrafın çok küçük bir alanını işgal ederler.Bu beyazlar sadece referans olarak fotoğrafın belli bir yerinde vardır.Bu teknikle çekilen fotoğraflarda genellikle dramatik bir hava gözlenir.Çoğunlukla çekilen portrelerde fon siyah kullanılarak etkisi arttırılır.

Nasıl Çekeriz.

1 – Az poz fazla banyo (-1 stop eksik pozlandırma %40 fazla yıkama yada -2 stop eksik pozlandırma %100 fazla yıkama gibi)

2 – Sert kart (3,4 numara gibi)

3 – Konu seçiminde koyu tonlu konuları tercih etmek (iç mekan koyu kırmızı,siyah yada gölgeli alanlar gibi ışığı az yansıtan yada ışığın az olduğu yerler.

Yazı Arşivi
Göksel Akışık

ÜRÜN FOTOĞRAFÇILIĞI

Günümüzde satış amaçlı her ürün için reklama ihtiyaç duyuluyor. Potansiyel

Yazı Arşivi
Göksel Akışık

Fotoğrafta Son Trendler

Dünyanın en çok bilinen ve tıklanan fotoğraf sitelerinden Shutterstock, geçtiğimiz

Yazı Arşivi
Göksel Akışık

Fotoğrafta Dinamik Aralık

  Fotoğraflardaki yüksek dinamik aralık, gölgelerdeki ve aydınlık alanlardaki dengenin

Yazı Arşivi
Göksel Akışık

35 mm Film Kaç Megapiksel

Film fotoğrafçılığı ile ilgilenmeye ve bu şekilde fotoğraf çekip filmlerimin

Yazı Arşivi
Göksel Akışık

Kaynak Camından ND Filtre

Nalburdan satın alacağınız bir kaynak camını ND filtre olarak nasıl